dieta

Zdrowe odżywianie – sposób na odchudzanie bez efektu jojo

Wiele kobiet ma kłopot z utrzymaniem optymalnej wagi ciała. Często zdarza się, że po zakończeniu diety odchudzającej, zgubione kilogramy wracają z nawiązką. Czy istnieje skuteczny sposób na odchudzanie bez efektu jojo?

Wielu dietetyków uważa, że tak. Wiąże się to jednak z trwałymi zmianami nawyków żywieniowych. Głodówki i różnego rodzaju diety odchudzające przynoszą efekty jedynie na chwile. Ponadto są one bardzo obciążające dla organizmu. W efekcie po ich stosowaniu w najlepszym przypadku kończy się z dodatkowymi kilogramami, w najgorszym zaś z zaburzeniami odżywiania bądź upośledzeniem pracy metabolizmu. Bombardowani z każdej strony reklamami generowanymi przez przemysł dietetyczny ulegamy coraz to nowym sposobom na uzyskanie i utrzymanie wymarzonej sylwetki. Diety pudełkowe, tabletki wyszczuplające, zestawy obciążających ćwiczeń to jedynie kropla w morzu oferowanych produktów. Dietetycy kliniczni są zgodni – podążanie za kolejnymi trendami w dziedzinie odchudzania przynosi efekty jedynie na chwilę, ponadto może być dla nas szkodliwe. Pożądane efekty przyniosą trwałe zmiany w jadłospisie. Prawidłowo zbilansowane potrawy przyrządzone z nieprzetworzonych wcześniej składników są zdrowe i niedrogie w przygotowaniu. Należy pamiętać o spożywaniu warzyw, owoców i kasz. Jasne pieczywo warto zamienić na pełnoziarniste. Jeśli dodatkowo ograniczymy do minimum spożycie cukru i soli, korzyści dla zdrowia zauważymy już po kilku dniach.

Postaw na zdrowe odżywianie i umiarkowany wysiłek fizyczny każdego dnia a problemy z nadwagą staną się jedynie odległym wspomnieniem. Jeśli nie wiesz jak dobrze zbilansować, posiłki skorzystaj z porady dietetyka klinicznego lub gotowych jadłospisów dostępnych w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.