dieta

Co wolno jeść na diecie ketogenicznej?

Mottem przewodnim diety ketogenicznej jest to, że aby spalać tkankę tłuszczową, należy jeść więcej tłuszczu. Jakkolwiek nierealnie to brzmi, wiele badań potwierdza prawdziwość tej teorii. Dieta ketogeniczna może stać się twoim remedium na problemy z wagą, o ile tylko będziesz ją właściwie przeprowadzać. W pierwszej kolejności sam zobacz, co powinieneś na niej jeść. Wbrew pozorom lista dozwolonych produktów nie jest wcale taka krótka.

Od momentu, w którym postanowisz przejść na dietę ketogeniczną, głównym składnikiem wszystkich twoich posiłków stanie się mięso. Zdecydowanie nie jest to dieta wegetariańska czy wegańska. Zakłada ona spożycie bardzo dużej ilości produktów pochodzenia zwierzęcego, z których tym głównym musi być właśnie mięso, a zwłaszcza to tłuste. Ważne jest to, by przygotowywać je w odpowiedni sposób. Taka dieta musi być również zdrowa, dlatego mięsa nie wolno ci smażyć na głębokim tłuszczu i doprowadzać do jego zwęglenia się – zbyt mocno wysmażona pieczeń stałaby się źródłem toksycznych związków i metali ciężkich. Mięso powinieneś więc gotować na parze lub piec w piekarniku, a dopiero po wstępnej obróbce polewać je zdrowym tłuszczem. Najlepiej oliwą z oliwek. To właśnie ona jest najczęściej łączona z mięsem na diecie ketogenicznej.

Ta dieta dopuszcza też spożywanie jajek, o ile są gotowane na miękko bądź podawane w formie jajecznicy. Z nabiału też nie musisz rezygnować, jeśli tylko będziesz sięgać po ten tłusty. Unikaj natomiast alkoholu, słodyczy, produktów skrobiowych i artykułów zbożowych. Możesz też pomyśleć o dodatkowej suplementacji, która zadba o twoje zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *